A céges bemutatkozások kora rég lejárt. Az 1980-ban alakult a cégünk és x éve ilyen és olyan díjakban részesültünk rég nem kelti fel sem a Google, sem pedig a vásárlók érdeklődését. Pedig ezen eredmények elérése nem kicsi teljesítményre utal. Azonban ezeket az eredményeket lehet másképpen tálalni, hogy a mostani trendeknek megfelelő legyen a szövegírás segítségével. Minden információt érdekessé lehet tenni, csak másképpen kell a szöveget megírni. A mostani bejegyzésemben beszámolok arról, mi az a 7 dolog, amiről mindenképpen írjál a weboldaladon, ha szeretnéd, hogy hasznos és érdekes tartalmat adjon a vásárlóidnak, és ha szeretnéd, hogy a Google is kedvelje az oldaladat.

A weboldal Google baráttá tételéhez a SEO, azaz keresőoptimalizálási irányelvek adják meg a megjelenítési követelményeket. Így mikor a weboldal szövegét kialakítja valaki nagyon fontos, hogy ezekkel az irányelvekkel tisztában legyen.

Keresőoptimalizálás, SEO a szövegírásban:

Kulcsszó legyen megtalálható ragozatlan alakban a címben, leírásban, meta elemekben, majd a szövegben és bekezdések formájában is, a kép leírásban, és nem árt ha a teljes szöveg 2%-át teszi ki.

Igen nem szükséges a kulcsszó halmozás, viszont helyette érdemes a szövegbe beépíteni LSI kulcsszavakat is. Erről bővebben majd itt olvashatsz:

Fontos, hogy a cikkben legyen minimum egy belső link, és hogy a szöveg mérete legyen megfelelő terjedelmű.

Ha ezeket a dolgokat betartod, akkor nagyjából kész is vagy a szöveg keresőoptimalizálásával (Fontos, amit elmondtam nem a teljes keresőoptimalizálási folyamatot mutatja be, de elégséges ahhoz, hogy a Google pozitívan rangsorolja a cikket)

És, most hogy a formai követelményeken túl vagyunk jöhet a 7+1 ötlet, amiről érdemes ha írsz a weboldaladon.

7+1 ötlet amiről írjál:

  1. Hasznos információkról, amelyek érdeklik a vásárlóidat: Például az egyik vásárlód felteszi neked kérdésként, hogy miért nem kapható piros színben az általad értékesített nadrág. Erre válaszolj egy cikk formájában érdekesen, hogy az is elolvassa, akit amúgy nem érdekelt volna ez a kérdés. És ezt mind úgy tedd, hogy valamilyen közösséghez szólj. /A piros szín előállítása környezetvédelem szempontjából nagyon megterhelő a Földre nézve, ezért nem gyártatjuk… vagy A piros színű nadrág már a mi fantáziánkat is megihlette, és egy ideje gondolkodunk azon, hogy ilyen színben is gyártsunk nadrágot. A cég úgy döntött, most a vásárlókat is bevonja a tervezési folyamatba… vagy A piros szín energetikailag egy nagyon aktív szín, amely az agy működésére irrigáló hatással bír. Ezek a hatások pedig elkerülendőek a jóga gyakorlatok közben/
  2. Vásárlói élményekről: A vásárlói kedv megnövelésére a lehető legjobb eszköz, ha a weboldaladon a szövegírás által megjelennek ezek a történetek is. Kinek milyen vásárlási tapasztalata volt, mennyire volt megelégedve a termékeddel, és utána, mennyire volt hosszútávon használható. Azt hihetnéd, hogy ó ugyan erre nincsen szükség. De a nők többsége az alapján dönt, hogy másnak mi volt a véleménye a termékről, és ha csak egy rosszat lát, már elkezd gondolkodni azon, hogy mégsem veszi meg a termékedet. Szóval bátran ezeket a szövegeket is érdemes elhelyezni a weboldalon látható helyen.
  3. Vásárlási folyamat: A magyar kultúrában egyre többen vásárolnak már online is, így kezdenek hozzá szokni a vásárlási menetekhez az emberek, de sokan még így sem tudják mi hogyan működik. Ezért fontos, hogy a teljes folyamat le legyen írva, egészen az elejétől a végégig, azaz a termék átvételéig és kifizetéséig. Én beleírnám azt a folyamatot is a szövegbe, amikor valaki az utánvétes csomagot nem veszi át, mi lesz a terméknek a sorsa, milyen költségek jelentkeznek ilyenkor. Csak hogy a vásárlók tisztán lássák ezeket a folyamatokat, és hogy egy kis helyes vásárló oktatással, a mostani viselkedési formákon lehessen javítani. Ezeket a folyamatokat, egyébként videós slideshowwal is be lehet mutatni, ami sokkal jobban fog teljesíteni, mint a szöveges tartalom. Arról nem is beszélve, hogy az offline vásárlási folyamatokról is írni kell, mert azok abszolút a feledés homályába merülnek, pedig nem kellenének.
  4. A termékek, szolgáltatások: Ezekről mindenféleképpen írni kell, ez nem is kérdés. Fontos, hogy aprólékosan részletesen minden szerepeljen a leírásban, hogy a vásárló minden egyes kérdésére meglegyen a válasz. Ugyanis a vásárlások igen nagy százaléka azért szakítódik félbe, mert a vásárló egy kételyére kérdésére nem érkezett az oldalról megfelelő, megnyugtató válasz. Tehát láss a vásárlóid agyával, és írd meg a szövegírás segítségével a termékleírásokat úgy, hogy az mindenki számára hasznos, és kielégítő legyen. Nem egyszerű, de nem is lehetetlen.
  5. Írj arról milyen közhasznú tevékenységeket végzel. Például a cégeddel támogathatod, alapítványok működését. Minden eladásod 1%-át fordíthatod beteg gyermekek ellátására, vagy éhező gyermekek ellátására, esetleg otthontalan állatok megsegítésére. Ezek nagyon szuper cselekedetek, és ha ilyet teszel nehogy véka alá rejtsd, mert hihetetlenül becsülendő dolog, és nagy tett. És nagy elismerést érdemelsz érte, még akkor is, ha nem kötöd ezt senki orrára. De azért ha lehet, egy pici szöveggel azért jelezd a vásárlóidnak, hogy a vásárlásukkal támogattak egy beteg gyermeket, vagy egy otthontalan kutyát.
  6. Írj a tevékenységedről: Sokan elfelejtenek arról írni a weboldalukon, hogy milyen tevékenységet végeznek, és azt miért csinálják. Mondhatni ez az a pont amikor azt kell bemutatnod, hogy már 1980 óta meg van a céged. De nem azokat kell leírnod, amiket régen leírtál. Inkább azt, hogy milyen szakmai tudást szereztél meg, miben nyújtasz más lehetőségeket, mint a konkurenciád, mire specializálódtál, milyen különlegességeket próbáltál ki, és a személyiséged milyen is valójában. Az embereket a titkok, különcségek, és a közös eszmék érdeklik, így érdemes ezekről írni a szövegírás alkalmával.
  7. Legyen legalább egy hírlevélre feliratkozó lehetőség. Itt nem arra gondolok, hogy iratkoztass fel mindenkit, aztán spammeld agyon őket tök lényegtelen információkkal. Hanem arra gondolok, hogy legyen egy hasznos tartalmad, amelyet nem osztasz meg mindenkivel, csak azokkal, akik ezt kérik. És ne feledd termékek esetén is lehet egy ilyen dolog, csak nézd a vásárló szemével. Milyen élettani folyamatnak a részese, milyen problémára ad megoldást, és ezt fejtsd ki, Írd le mik az előnyei. Amúgy ezt amúgy is kommunikálnod kell kifelé a vásárlóid felé, miért ne szednéd össze egy hasznos letölthető PDF formátumba.

+1  Bátran használj vizuális elemeket és videós tartalmakat, mert általuk sokkal több információ átadható a vásárlóid számára.

És, hogy miről írj témákat tekintve?

Mindenről, ami felmerül a vállalkozásoddal kapcsolatban.

-Ha egy fejlesztésre kerül sor írj arról, de úgy hogy az a vásárlót érdekelje, neki milyen előnye származik belőle.

-Ha bevezetsz egy új terméket írj róla

-Ha feltesznek egy kérdést neked a termékeiddel kapcsolatban válaszold meg és írj róla

-Ha a termékeddel kapcsolatban új kutatási anyagok derültek ki írd meg

-Ha valaki a termékedet hordja használja írd meg

Szóval írj meg mindent, ami veled és a termékeddel kapcsolatban történik, CSAK egy dologra figyelj, azt írd meg ezekkel kapcsolatban, ami a vásárlóid számára előny, titok, bizalomépítés.