Ezt  az előadást is nagy figyelemmel követtem. Maga az előadás nehézkes volt számomra, valószínű azért, mert ehhez sok mindent látni kellett volna. De amúgy összességében mégis hasznosnak bizonyult az előadás, hiszen most már ezzel az irányzattal is jobban megismerkedtem. Mondhatom azt talán, hogy a szemléletet eddig is ismertem, csak még nem tudtam nevén nevezni. No de részletesebben az előadásról:

Az inbound marketing, nem más, mint egy olyan stratégia, aminek segítségével nem kell tukmálni senkire semmit, hanem maga az érdeklődő megy végig az értékesítési tölcséren hasznos anyagok elolvasásával, majd válik ő maga vásárlóvá a saját döntése által.

Ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő problématudat kialakítása. És nem az általános probléma tudaté, hanem hagyni kell, hogy az érdeklődő maga határozza meg a problémáját, majd az érdeklődő viselkedése, és információ éhségére alapozva mehet számára egy ajánlat. Ami már biztosan érdekelni fogja.

A rendszer sajátossága, hogy az érdeklődőket folyamatosan követi és pontozza, majd ez alapján történik a besorolás, hogy milyen ajánlatokra érett meg, mennyire van elköteleződve.

A rendszer lényege a segítségnyújtás, az érték átadása.

Hogyan lehet kialakítani ilyen rendszert?

  • határozd meg a vásárlóidat
  • értsd meg a problémáikat
  • találd ki, hogyan szeretnéd elérni őket
  • készíts tartalmat és publikálj
  • legyen egy ingyenes letölthető anyagod
  • automatizáld a folyamatot
  • az eredmények alapján folyamatosan fejlessz
  • a végén értékesíts olyanoknak, akik a te megoldásodat keresik

Melyik a legjobb módja, hogy hasznos tartalmat adj át az érdeklődőidnek?

Nagyjából az e-bookok ideje lejárt. A videókkal sokkal jobb konverzió érhető el, így az ingyenes anyag, jobb ha videó formában kerül elérhetővé.

A rendszer kiépítéséhez fontos, hogy:

  • Kihez szólsz
  • Vásárlói útvonal

Szó esett a webináriumról, és a live előadásokról, mennyire sok információt és követési lehetőséget biztosít a vállalkozás számára.

Hubsput egy alkalmazás amely az inboud marketing eszköze

A rendszer nem olcsó, és megköveteli, hogy a teljes folyamat az eszközön belül épüljön fel. A rendszerben követhető minden. Folyamatok alapján pontozza az érdeklődőt, mit olvas, milyen témákat olvas. A rendszer automatikusan felismeri ki milyen tartalmat akar olvasni, majd automatikusan ajánl a meglévő tartalmakból, ami meghatározó számára.

Tartalommarketing összekeverése az inbound marketinggel.

Tartalom marketing nem egyenlő az inbound marketinggel, de az inbound marketingnek az egyik eszköze a tartalommarketing.

Fontos tisztázni, hogy a tartalommarketing nem egyenlő a cikkek írásával és a szövegírással. Én is említettem már, hogy a tartalom többféle lehet, a lényege, hogy információt adjon át. Tehát lehet vizuális, audio, szöveges. És a felhasználási helye szempontjából is több csoportba osztható. Például a szöveges: hírlevél szöveg, értékesítési szöveg, közösségi média szöveg, blog, PR kommunikáció.

Tehát jóval szélesebb a választék, mint ahogyan azt sokan gondolják.

Zapier

Ha szeretnél rendszereket összekötni, akkor ezt a szoftvert érdemes kipróbálnod, ingyenes verzióban is elérhető, csökkentett kétszámú elérés mellett.

Az előadás végén azért az elhangzott, hogy az inbound marketing egyéni vállalkozások számára még drága és nem ajánlott.

Viszont a tartalommarketing igenis ajánlott az egyéni vállalkozásoknak, főleg ha azt összekapcsolják a Search Consollal, és analyticssel, mert akkor kapnak egy kezdetleges mérési eszközt az érdeklődök monitorozására.