Tudom  ez az én személyiségem, de nekem nem igazán adott túl sokat ez a beszélgetés, talán egyetlen egy gondolat volt, ami előre vitt. Szeretem rendszerben látni a dolgokat, de ez megint csupán szét folyt, nem volt felépítve. Az is lehet, mert Mihály picit jobban érvényesült az előadásban. Nem tudom. Mindenesetre a következők hangzottak el:

A kiégés megelőzésére a legfontosabb, hogy mindenki szem előtt tartsa azokat a tevékenységeket a vállalkozásában, amit mindenféleképpen el kell látnia. Ez 20%-ot jelent.

Az én értelmezésemben, ez azt jelenti, hogy meg kell határoznia mindenkinek azt a 20%-os cselekvést a vállalkozásában, amit mindenképpen meg kell csinálnia, hogy a vállalkozása menjen. Gondolok itt például arra, hogy egy nem teljesen 100%-os logóval is tud működni a cég, de ha a logótervezés elveszi az időt, például az árú beszerzésétől, akkor nem fog működni a vállalkozás, hiszen nem lesz mit eladnod. Tehát meg kell határozni azt mi az amire mindenféleképpen időt kell szánni a működésre, és mik azok a tevékenységek, amik elhagyhatóak, vagy az idejük rövidíthetőek és ha nem jön össze, akkor el kell engedni.

Ezt egyébként jól megtanultam egy üzleti beállítottságú embertől. Neki volt egy 5 perces szabálya a mindennapos csip csup feladatokra. Miszerint ha egy problémát nem tud megoldani 5 percen belül, akkor azzal nem kell többet foglalkoznia, mert vagy megoldódik magától vagy nincs is szükség rá.

Például, kedves ügyfél kitalálja, hogy neki a csomagját x napon x időben kell kiszállítani, mert csak akkor fogja tudni átvenni a csomagját. Ilyenkor van 5 perc, hogy megnézd a problémát meg tudod e oldani. Futárszolgálat ad ilyen lehetőséget, be tudod állítani, hogy teljesüljön. Erre van 5 perced, ha nincs nem megy, órákat kéne hívogatni az ügyfélszolgálatot, akkor engedd el. Főleg, ha az egész értékesítésen van 1000 Ft hasznod. Nem éri meg vele foglalkozni, mert azalatt az idő alatt, amíg ezzel az ügyféllel foglalkozol, másik 3 elegendsz, aki már 3000Ft hasznot hozott volna be.

Passzold át másnak, majd más vállalja, ha meg nem úgy is visszajön hozzád, és kér egy másik megoldási lehetőséget, amit lehet 5 percen belül orvosolni tudsz.

A másik nagyon fontos dolog ami az előadásban elhangzott, a kiégéssel kapcsolatban az a pihenés.

Azaz nagyon sok vállalkozó túlhajszolja magát, és nem szán időt a feltöltődésére. Ez pedig teljesítmény csökkenéshez vezet. Pedig ha egyszer pihenne, utána a teljesítménye sokkal nagyobb ugrást produkálna, amivel a pihenésre szánt időt is be tudja hozni, sőt nagyobb mértékben, mintha dolgozott volna.

Tehát ezeket érdemes szem előtt tartani.

Fontos témája volt a beszélgetésnek a motiváltság. Hogyan lehet valaki motivált, egy bukás után, hogyan lehet talpra állni, mivel motiváld magad, hogy minden nap teljesíteni tudjál.

A kulcsszó volt a tervezés, és a reális kép kialakítása.

Véleményem szerint a mindig pozitív vagyok, és pozitív gondolatokkal telítem el magam hozzáállás nagyon káros tud lenni. Sokszor vagyok mérges mikor látom, hogy emberek tucatjai kapcsolódnak például egy mlm-es rendszerhez, és magukra vesznek a napellenzőt, és csak azt közvetítik és szajkózzák egész nap, hogy a rossz embereket ne engedd be, te legyél motivált, ha kitartasz és pozitív maradsz akkor a vállalkozásod is milyen hamar be fog indulni...

NEM! Csak attól mert valaki pozitív szemlélettel közelíti meg a dolgokat nem lesz sikeres.

Kell egy stratégia, kell egy üzleti terv, reális célok, és igen kell a motiváció is.

Ezért buknak bele olyan sokan ezekbe a dolgokba, mert ezt nem látják. Majd ők sikeresek lesznek, mert az optimista gondolkodás hozza meg a sikert. NEM nem az fogja meghozni a sikert, az csupán elősegíti, hogy ne égjél ki olyan hamar.

Tehát légy reális, és ne egyből egy kitűzhetetlen célt akarj elérni, főleg, ha az eszközeid nincsenek meg hozzá.

A beszélgetésben elhangzott, az is, hogy az egyik legjobb motiváció az, ha valami nem tetszik az életedben és változtatni szeretnél rajta. Pélául több pénzt szeretnél, szabadabb szeretnél lenni stb. A többi motivációt nem hallottam mert elfolyt a beszélgetés menete, pedig én tudom, hogy van még több is, mi mindennel lehet valakit motiválni 🙂

Mikroélmények megélése:

Ha tudod magadról, hogy folyamatos motivációra van szükséged, mert a célod mondjuk 10 éves, de addig nem tudod folyamatos motivációban tartani magad (és hozzá teszem igen nehéz is), akkor rész folyamatokra kell lebontanod a nagy célt. Például a 10 éveset 1 éves mikroélményekre. Ha egy év alatt eléred a mikrocélod, akkor boldog tudsz lenni.

Vannak akiknek napi motivációk kellenek, vannak, akiknek heti, és vannak akik havi motivációt igényelnek. Ez mindenkinél változó.

Meg kell nézned te hova tartozol.

FONTOS! hogy megtanuld, önmagadat nem másokhoz, hanem magadhoz kell mérned. Tehát az egy évvel ezelőtti önmagadhoz, nem pedig a konkurenciádhoz, akit esetleg időközben már lehagytál de találtál egy újabb konkurenciát magad számára.

És hogy teljes legyen a kép, néha igen is kell külső segítség mikor kirángatnak téged egy beragadt helyzetből és egy új megvilágítást mutatnak meg neked. Például én ezt nem egyszer alkalmaztam már mikor nagyon be voltam szorulva egy vállalkozási helyzetbe. Egy időgazdálkodási coach külsős szemlélettel világította meg a problémát, és onnantól megint tudtam mi a feladatom, és sikerült tovább lépnem. Szóval érdemes külsős véleményt kérni.

Ha többet akarsz megtudni a beszélgetésről, akkor érdemes megvásárolnod az online elérhető felvételt, én a saját szűrömön keresztül adtam egy összefoglalást neked.

Külső rálátás, pszichológus, coach