Ha arról szeretnél olvasni, hogy generáltam 10 nap alatt 1 milliós nézettséget, akkor jobb ha nem is olvasol tovább. Kezdő vállalkozó vagyok, és van némi marketing ismeretem, de nem vagyok marketinges, ugyan akkor nagyon jó tartalom készítő vagyok. Ennek volt köszönhető, hogy az általam kidolgozott önműködő rendszer hamar túltelítődött, és most fogom a fejem a hiba elhárításán gondolkodva. Azonban most van egy kis időm, és elmondom neked, hogyan is kezdődött, hogy te már ne kövesd el ezt a hibát.Jött egy remek ötletem, hogy hogyan indítsam be az egyik oldalam nézettségét, és hogy adjak az embereknek olyan hasznos tartalmat, amivel elkezdik majd követni az oldalamat, és a végén elköteleződnek mellettem, információkat kérnek tőlem, és a végén megrendelik egyik szolgáltatásomat.

A terv jól is ment:

A téma asztrológia, és önfejlesztés volt.

Kitaláltam, hogy létrehozok egy 30 napos kihívást, amelynek segítségével, az érdeklődők részt vehetnek egy önismereti folyamaton, az általam alkalmazott módszerrel. A dolog abszolút pszichológiai alapokra épült, de az asztrológia szimbólumrendszerét használta burkoltan. Ezzel kikerülve, a hiszek nem hiszek kérdést, és az asztrológia egy humbukk kérdéskörét. Szóval a célközönséget tekintve egy tág célközönségnek szólt a tartalom, akik szerettek volna lelkileg fejlődni.

És ez tökéletesen rendben is volt. Nagyon jó visszajelzéseket kaptam az általam felkért teszt csapattól. Jó design, könnyen olvasható és feldolgozható tartalom.

Így hát beizzítottam egy Facebook hirdetést, amely egyenesen a feliratkozáshoz irányította az érdeklődőket.

A kampány adatok a következők voltak:

Nem akartam túl sok embert elérni, és kezdő vállalkozásként a büdzsém igen kicsi volt, de igyekeztem optimalizálni a helyzetet, és egy email adatbázist felépíteni, akik az önfejlesztést fontosnak tartják.

Olyan hirdetési grafikát készítettem, amely a hírfolyamban egyből magára vonja a figyelmet, és gyorsan eldönthető mi is a célja. Habár az optimális 20%-os szövegnek nem felelt meg, de felvállaltam a kockázatot, és a hirdetés jól teljesített.

Íme a hirdetés:

Igen jól látod, nekem konkrétan kiégette a retinámat, mikor a hírfolyamba elhelyeztem, de szükség volt rá.

A piros egy figyelemfelkeltő szín, szimbolizálja az állj meg-et, és az aktivitást. A feketével egy erőteljes kontrasztot kap, amelynek hatására a két szín erősíti egymást. Mivel lágyítani akartam az erőteljes hatást, így az aurára oly jellemző színeket helyeztem el a hirdetésben, illetve képi jelleggel egy teljes harmóniát jelképező figurát helyeztem el, aki a szivárvány színeit próbálja megérinteni, egyé válni a lehetőségekkel. STB. A lényege az egésznek, hogy figyelemfelkeltő, az tuti. És egy AB tesztnek az egyik variációja volt.

A hirdetés végső eredménye, az lett:

6816 embert ért el a hirdetés, ebből 538 hivatkozás kattintás lett és összesen 172 ember iratkozott fel ténylegesen a listára, 5-en meg is osztották a bejegyzést, pedig nem szólítottam fel senkit sem erre a cselekvésre. Az értékesítési tölcsért, ha nézem akkor 2,5% jutott bele a tölcsérembe. Ez nem is olyan rossz eredmény, főleg úgy, hogy így az egy főre jutó költségem 29 Ft volt

Tehát 1 feliratkozó elérése 29 forintomba került összességében, és a hirdetésre nem költöttem akkora összeget, hogy padlót fogjak. 5000 Ft 10 napra nem annyira nagy tétel. Főleg, hogy az egész önműködően történt, és nem kellett órákat szenvednem azzal, hogy a követőtábort elérjem. Hozzáteszem a tartalom tudatos szétszórásával sem tudtam volna ennyi elérést produkálni a mostani Facebook algoritmusnak köszönhetően, habár nem lehetetlen, viszont ehhez minimum 4 óra szükséges, ami látszódik, hogyha az óradíjamra levetítem a költségeket egyáltalán nem költséghatékony.

Persze ez a 2,5% még nem az értékesítési tölcsér legalja, hiszen adatot még nem tudok mondani arra, mennyi volt ebből a vásárlások százaléka. Azt majd egy másik bejegyzésben részletezem.

Tehát eme viszonylag jó feliratkozási bázis kialakítása után a feliratkozó rendszeremnél tört ki a probléma.

Ugyanis ha utána számolsz, ez hirtelen 5160 levél kiküldését eredményezte.

Nem árulok el nagy titkot ha azt mondom, a Mailmaster, SalesAutopilot rendszerét használtam a hírlevélküldésre. Nagyon egyszerű a rendszer megalkotása, és viszonylag könnyen, kicsi utánajárás után beállítható rajta minden. Egy két funkció picit nem teljesen egyértelmű, de nem bonyolult, és a WordPressel is könnyen kompatibilissá tehető, a mobil nézetben is. Ami számomra nagyon fontos volt, hiszen az Instagramról jövő forgalom a mobil nézetben teszi meg a feliratkozást, és ha ott nem jelennek meg a feliratkozási rublikák, akkor felesleges volt az egész. (Csak halkan jegyzem meg, először nem is jelentek meg, a mobilnézeten kellett alakítanom, hogy megjelenjen)

Mivel ez a rendszer ingyenes próba verzióban havonta 500 ingyenes emailt enged, így hamar kihasználtam ezt a mennyiséget.

És innen kezdődött a dilemmám.

A szoftver havi díja 4000 Ft, amelyet rendszeresen minden hónapban kiszámláznak.

Ez több problémát is felvetett részemről. Az egy főre jutó költségek nagyon magasra emelkedtek 30 ft-ról 60ft-ra, ami még így sem mutatkozik, hatalmas költségnek, de mikor egyben nézed a költségeket, és éppen arról döntök, mekkora legyen a marketingre fordított büdzsé, akkor jó erősen összeszorítom a fogam, hogy a havi 15.000 Ft nekem még sok. 2018 novemberében indítottam a vállalkozásomat, és még nincs akkora forgalmam, hogy ezt fedezni tudjam.

És akkor itt jön a DE. Viszont ha most nem költök rá, akkor a forgalmam rettenetesen lassan fog növekedni, és soha nem fogom tudni elérni a céljaimat, sőt addigra jön egy másik vállalkozó, aki az általam kialakított rendszert megcsinálja és leelőz a versenyben,  mert hajlandó volt a marketing költségekbe többet bele invesztálni. És akkor szinte buktam is mindent.

Szóval nem egyszerű, hiszen éves szinten ez összesen 180000 Ft-ot jelentene. Ennyivel kellene több bevételt kitermelnem, hogy a marketingre is jusson megfelelő keret.

És nehogy valaki félre értsen, nagyon fontos a marketing és az értékesítési rendszerek. De ha nem tudod miből fedezni, akkor nagy bajban vagy.

Hogy erre mit találtam ki, természetesen tartalom készítőként egy szolgáltatást, amely önműködően generálja az ügyfelek kiszolgálását. Csakhogy a dolog lefejlesztése magas költséget és szaktudást vesz igénybe, és amíg elkészül, igyekszem minél több vásárlást generálni, és kiszolgálni az ügyfeleket, hogy kitermelődjön a marketing költség.

Ezzel jóval nagyobb terhet magamra vállalva, hogy a vállalkozás növekedésnek induljon.

És a tanácsom, hogy tanulj az én hibámból. Ha tudsz először úgy alakíts ki hírlevél adatbázist, hogy egy embernek egy levelet küldesz ki, vagy alaposabban tervezd meg a rendszeredet, a rizikós helyzetek elkerülése érdekében. Egy tervezés sokat segített volna. Mondjuk akkor tény, hogy nem is vágtam volna bele az egészbe, így igen, de ez már az én személyiségem 😀 😛

Persze az is megoldás, hogy ezeket a költségeket, egyből beépíted a költségvetésedbe, és akkor nem lesz gond. Én is igyekszem az utóbbira törekedni. Addig is pedig dolgozom az önműködő rendszeren, hogy kitermelje a kialakítására fordított pénzt, és majd később a marketing költségeket is. Ezt ajánlom neked is, főleg ha nem az a célod, hogy meggebedj a sok munkától.

Amúgy azóta elindítottam még egy hirdetést, ezekre a tapasztalatokra alapozva, 10 nap múlva érkezem azzal a beszámolóval is.

Amennyiben tetszett a cikkem küldj egy képzeletbeli pacsit, és ha szeretnél még olvasni tőlem ehhez hasonló írásokat keresd fel az összes bejegyzésem, és csemegézz: