Mondhatnám azt, hogy a célközönség legjobb eszköze a hirdetések és azok elemzései. De ez így teljesen nem fedné az igazságot. Viszont jobb ha tisztában vagy vele, hogy a hirdetéseidből érkező statisztikai adatok nagyon jó alapot adnak ahhoz, hogy tudd ki a valódi célközönséged. Persze nem csak a hirdetések statisztikai adatai árulkodnak, szerencsére a Google Analytics is nagyon sok információt ad arról, hogy megismerkedj a célközönségeddel, és tudatosan olyan reklámokat és tartalmakat gyárts, ami a számukra megfelelő.Tehát a legfontosabb konklúzió, hogy statisztikai adatokkal lehet a legjobban behatárolni ki a célközönséged, mikor keresik fel a weboldaladat a leggyakrabban, mikor vásárolnak, milyen eszközöket használnak, milyen korúak, neműek.

Ha eddig nem használtad a Google Analytisot, akkor mindenféleképpen regisztráld a weboldaladat, hogy ezekhez az értékes adatokhoz hozzá juthassál.

Célközönség behatárolása:

1.Google Analytics:


Tehát jól látható, hogy a weboldalra látogató felhasználók jól mérhetőek, eszköz, cél weboldal, demográfiai adatok szempontjából is. Viszont azt fontos tudni, hogy a weboldalra érkező látogatók nagy része az oldalon szereplő tartalom miatt látogat el az oldalra. Így valójában ez a statisztika azt mutatja, hogy a weboldalra elhelyezett tartalom milyen demográfiai és egyéb adatokkal rendelkező látogatókat tud megszólítani. Így ha bővíteni szeretné a célközönségét, és látni szeretné, az Ön által meghatárolt célközönség hajlandó e a tartalmának olvasására, akkor az Analytics jó szolgálatot fog tenni.Először el kell helyeznie a tartalmat a weboldalán, majd pedig jöhet a mérés és az értékelés.
2.Hirdetések:
A hirdetések célzásával szintén már egy előre meghatározott célközönségre állítjuk be magát a hirdetést. De mikor kezdők vagyunk és a célközönségünket nem tudjuk megfelelően behatárolni, elkezdhetünk egy általános beállításokkal rendelkező hirdetést feladni, amely mindenkire céloz, hogy tisztább képet kapjunk a célközönségünkről.
Nagyon fontos ebben a helyzetben tisztázni azt, hogy a tartalom be fogja határolni a célközönséget, de ha nem tudjuk, hogy a tartalmunk milyen célközönséget vonz be, akkor ez alapján behatárolható gyorsan. Érdemes azt is tudni, hogy ez a megoldás költséges, viszont nagyon gyors.
3. Tartalom:
Talán ez a legegyszerűbb és legjobb megoldás. Mégpedig, hogy olyan tartalmat készítünk, amely egy bizonyos célközönségnek szól. Aztán pedig a Google mérések alapján finomítani lehet a célközönség behatárolását.
Persze ebben a megoldásban is vannak buktatók, mikor valaki nincs tisztában azzal, hogy bizonyos célközönség milyen tartalmat fogyaszt, milyen platformon, és stílusban, tartalomtípusban. Ha valaki rosszul lövi be ezeket és a rossz beállítások alapján von le következtetéseket a célközönségre vonatkozóan, akkor sokszor a célközönség nem jól lesz behatárolva.
Például egy kamaszoknak szóló online magazin célközönség mérése alapján kaphatja azt az eredményt, hogy a kamaszok nem is olvassák a tartalmaikat, hanem csak a nagymamák.
Ez az eredmény úgy jöhet ki, hogy a weboldal nem érhető el mobilos nézetben, csak asztali számítógép verzióban.
Nem csoda ebben az esetben, hogy a kamaszok nem nézik a tartalmakat, hiszen ők mobilon és a közösségi médiákban fogyasztják a tartalmat leginkább. Ha az oldal rendelkezne mobilos nézettel és instagram fiókkal, illetve youtube csatornával, egyértelműen behatárolható lenne a célközönség, amely valójában érdeklődik a tartalom iránt.
Ezért fontos, hogy mikor a célközönséget próbálja meg valaki behatárolni, legyen egy körülbelüli képe arról, kinek készíti a tartalmat, majd mérje a megfelelő csatornákon a statisztikai adatokat, és ha többféleképpen mérte az adatokat, tehát nem csak a Google Analytis által, hanem a hirdetések és más visszajelzések által, utána vonja le a teljes következtetést, a célközönségéről.

És ha meg van a célközönség megfelelő behatárolása, utána indulhat mindennek a növekedése. A tartalomé, az értékesítésé, és a vállalkozásé.