Egyre elterjedtebb az instagram, mint kommunikációs csatorna már a vállalkozási életben is. Ami egyébként nem véletlen, hiszen a Facebook gondoskodott erről 🙂 Mindenesetre te is érzékelhetted azt már, hogy a facebookon feladott hirdetésed instagramon is megjelenik, ha van üzleti fiókod. Ott pedig az algoritmusnak köszönhetően az emberek könnyebben elérhetőek. Ami ugye egy igen jó versenyelőny. Igen ám, de hogyan indulj el, hogyan szerezz követőket?Annyiféle cikket és instagram szakértőt meghallgattam a témakörben, hogy rátaláljak a megoldásra, hogy a saját instagram fiókomat növekedésnek indítsam. Megosztom veled a tapasztalataimat.

Eleinte féltem az instagramtól, talán a magyar mentalitás miatt, vagy mert kicsit félénk vagyok. Azonban miután megértettem a rendszert, már jobban megbarátkoztam az instagram technikákkal.

Magyarok és a mentalitás, ami miatt az instagram fiókodat csődbe viszed, vagy anti instagram fiókká alakítod.

  1. Nem követek be senkit sem, mert az olyan izé, kövessenek engem. (Hogyan várhatod azt el, ha te nem követsz másokat, akkor téged kövessenek? ugye sántít a sztori)
  2. Milyen már csak azért bekövetni embereket, hogy aztán vissza kövessenek? Aztán meg egyébként is a magyarok és más országbéliek is tök sunyik, bekövetnek, kedvelgetnek, aztán gyorsan leállítják a követést, én meg követek egy ilyen piszok hazugot. ŐŐŐŐ, no nézzük, az, hogy bekövetsz embereket az nem a legjobb megoldás, azonban vállalkozóként neked nem is embereket kell bekövetned, hanem cégeket. Bizony ám, és tudod jól az üzleti stratégia és kapcsolatfelvétel teljesen más, mint a privát szférában. Ráadásul kihagyni azt, hogy megnézd más hogyan csinálja az instagram kommunikációját nagy vétek. Ez egy win-win helyzet, miért ne segítenék a vállalkozások egymást, a privát követők meg majd jönnek maguktól, ha jó a tartalmad, ez tényleg így van.  JA és nagyon fontos, minek foglalkozol a piszok hazugokkal, az életben mindig lesznek ilyenek, de mindig lesznek olyan eszközök is, amivel kiszúrhatóak, fogd és telepíts egy alkalmazást a telefonodra és havonta egyszer kövesd ki te is azokat, akik a követést visszavonták tőled. Nem kell ennek nagyobb jelentőséget tulajdonítani. Amúgy elárulok egy titkot, ha egy céget te követsz, akkor az ő “céglistájában” benne vagy mint követő, és máris egy potenciális hirdetést helyeztél el az instagramon. Hogy miért? A legtöbb manuálisan kereső vállalkozás, úgy szerez követői tábort, hogy nagyobb követői tábor követőit jelöli be, így téged is. Hidd el nekem, jó szem előtt lenni.
  3. Ugyan ez a helyzet a kedvelésekkel is, minek smucignak lenni vele. Ha egy nagyobb követői táborral rendelkező posztot szivecskézel kint lesz a neved, főleg ha az utolsó vagy. Igen jól gondolod. A spanyolok így csinálják már egy ideje, utólag keresnek rá bejegyzésekre és kedvelik azt, így az ő nevük ott fog virítani a poszt alatt.  Jó mi? Ügyesen csinálják, ha van időd, csináld te is.
  4. Ohh és persze az első hozzászóló szövege is látszódik. Tudod te mekkora potenciál van abban, mikor egy marketinges, vagy más cég egy posztját hirdetésként kiemeli, és te vagy az első hozzászóló, és látszódsz? Erre amúgy nagyon kicsi az esély, mert a legtöbb marketinges ezzel bizony tisztában van, ráadásul, mivel az insta hírfolyamban való megjelenítésében előny, ha hamar érkezik a bejegyzéshez hozzászólás, így ezt ők előre megteszik, hogy minél több emberhez eljussanak. Nézd csak meg, vagy az egész posztot vagy pedig a hashtageket hozzászólásban elhelyezik újra. Igen ez is egy technika, és tudom, hogy nem szép dolog más hátszelében megerősödni, de nincs fekete és fehér, szürke van. Az üzleti életben is cél az életben maradás.

Tehát ha már megdöglött a tehened, ne dögöljön meg a szomszédé is, inkább segíts a szomszédnak, hogy az ő bevételnövekedéséből picit te is profitálj, majd vegyél egy új tehenet magadnak. Sokkal jobb stratégia, ráadásul a szomszéddal sokkal jobb viszonyban lehetsz, még kaphatsz tőle sütit is 🙂

Milyen instagram funkciókat használj mindenféleképpen.

1. hírfolyam: Itt még mindig nagyon fontos stratégia, hogyha tartalmat publikálsz akkor azt tedd rendszeresen, ne pedig teljesen kiszámíthatatlan időközönként. Tudom rettenetesen fárasztó. Azaz igazából én nem igazán tudom, mert amolyan közlési kényszerben szenvedek, szóval mindig tudok miről beszélni, de sokan azt mondják, hogy nehéz mindig kitalálni valamit. Ha neked is gond, és tudod, hogy nem szeretsz minden egyes bokorról képet készíteni és arra fülecskét rakni és valami csillogós effektet, akkor készíts sok képes idézetes posztot, töltsd fel a telefonod tárhelyére, és tedd közzé, de ugyan így készíthetsz magadról több műtermi fotót is vagy beállított képet, és teheted azt is közzé, mikor az ihlet jó messzire elkerül, vagy éppen a kórházban csücsülsz a gyerekkel vagy a WC-n krónikus hasmenéssel vagy a rotavírussal. Hogy bűn e, miért lenne az? Mert hogy nem a valós képet mutatja… hát szerintem ha ilyen gondolataid vannak, nagyon nem vagy tisztában az értékesítéssel és annak folyamataival. A képen te vagy, te csinálod egy jól becsomagolt szituációban, kész és pont.

2.stori: huhhh mikor először megismerkedtem ezzel az volt az első gondolatom ez mennyire béna felület. Normális tartalmat elhelyezni rajta nem igazán lehet. Aztán jobban szemügyre vettem. Sok benne a lehetőség, és érdemes használni, mert a hírfolyamok tetejére kerülnek ki, és mindenki látja. És most még kevesen használják, így kisebb energiabefektetéssel kint lehet a FŐOLDALON. Ugye kár kihagyni, egy nyamvadt képet meg tudsz készíteni hol vagy, jó ok a WC-s sztorit hagyd ki, kivéve ha van egy menő prospektusod, amiből ellőhetsz egy képet, a WC-t meg tagadd 🙂

3. Hashtag: igen ezeket bizony a szöveged végére helyezd el, mert a felhasználók már nem csak profilokat tudnak bekövetni hanem hashtageket is, így egy bizonyos témakörben biztos olyan tartalmat kapnak ami érdekli őket. Például így kezdhetsz te is cégeket keresni. Ugye #onlinemarketing, #tartalom, #vállalkozás, #vállalkozom, #vállalkozásfejlsztés, #tartalommarketing #marketing #cég

3. IGTV: Videózás, élőzés… Nem is értem miért nem akarják az emberek felvállalni magukat. Pedig legtöbben nem is gázok, így tök felesleges ezen izgulni. Az elején mindenki gáz, és akinek nem tetszik nem nézi. Na de aki nézi, annak valószínű bejössz, vagy a tartalmad. Mert ez sem mindegy ám 😀 😛 Szóval havi legalább egy rendszerességgel érdemes megerőltetni magad. De hát full gáz a lakásom ne már, meg a kocsim is. Elárulok neked egy titkot, habár télen ugye kicsit hideg van. Például a Margitszigeten egész jó lefedettséggel működik a wifi, szép környezet, és sok eldugott hely, festői táj. Min is gondolkodsz még? Várj mondok neked még egyet, tudod hány ember használ ismerős, haver segítséget, hogy ezeket a videókat elkészítse. Havernak van egy jó bőrüléses autója, usgyi gyorsan bele, mehet a videó, vagy a havernak jó a lakása… DE kb. azt a két négyzetméternyi helyet te is meg tudod teremteni a lakásodban ideiglenesen. Aztán meg majd alakul. Lefested a falat mögötted, beraksz esetleg egy polcot, jó sok könyvvel, hogy nagyon okosnak nézzenek, meg egy virágot is, hogy meglegyen a harmónia, szerzel egy jó kis refit világításnak, és soha senki meg nem mondja, hogy amúgy egy panelházban tengeted az életed, ami erősen felújításra szorul. Ez a szakma már csak ilyen. Tudatosan használd és alkalmazd.

4. Érdemes a hirdetésen is elgondolkodni, befektetett pénz, több követő, és kevesebb munka. De csak ha jó az ajánlatod. 🙂

 

És biztos vagyok abban, hogy nem sikerült még megtapasztalnom az instagarm összes funkcióját és lehetőségét, de egy jó kezdésnek nem is olyan rossz 🙂 Az első 1000 követőd így könnyen megszerezhető.

 

Ha tetszett akkor kövess be instagramon, én vissza foglak követni. 🙂

@tartalomkeszitod