A tartalomstratégia nem más, mint egy rendszer, amely abban segíti a vállalkozás célkitűzéseit, hogy a vásárlókhoz eljusson az információ.

Amennyiben a tartalomstratégia nem megfelelően van kiépítve, úgy kevés vásárlóhoz jut el az információ, amit a vállalkozó közölni akar. Ráadásul ennek következtében a marketing költségek megnőnek, ami a vállalkozás működtetési költségéből vesz ki egy nagyobb részt.

Ezért a tartalomstratégiát érdemes kiépíteni.

A tartalomstratégia egyik eszköze a keresőoptimalizálás is, azaz a SEO. Minél nagyobb az oldalunk forgalma annál több emberhez jut el az általunk közölni kívánt információ. És hogy miért térek ki a saját oldal fontosságára, és mondom azt, hogy a weboldal az egyik legfontosabb eleme a tartalomstratégiának?

- A válasz egyszerű, a weboldal az az eszköz, amely felett a legnagyobb kontrollja van a vállalkozónak. Egy közösségi médiás felületet, vagy egy bárki más által üzemeltetett felületet nem lehet úgy befolyásolni, mint a sajátodat.

Persze még a saját oldalnál is vannak technikai korlátok, de ezeken mégis egyszerűbben lehet változtatni.

És most beszélhetnék még a következőkben tartalomstratégiai eszközről, de most a keresőoptimalizálás tekintetében fogom megvilágítani a tartalomstratégiát felszínesen. Mivel, hogy ez egy cikknél jóval részletesebb és összetettebb téma, és a vállalkozások témájától függően egy komplex rendszer. Tehát általánosságban.

Tartalomstratégiában használatos keresőoptimalizálási eszközök:

1. domain authority:

DA érték, ami röviden megfogalmazva azt mutatja meg, az oldalad milyen minőségű linkekkel rendelkezik. (nem ez a definíciója, ha érdekel a téma, olvass utána) A tartalomstratégiában ez a mutató a PR cikkek, vendégcikkek, együttműködések online felületen... stb. Tehát ezek az eszközök nem csupán a kapcsolatépítésről szólnak, hanem komoly stratégiai szerepük van a tartalomstratégiádban. Építheted a backlinkeket, de mérlegeld, milyen ütemben, és milyen oldalakkal működsz együtt.

2. weboldal struktúrája és a rajta található tartalom:

Sokan nem gondolják, hogy ez is a SEO-hoz tartozik pedig igen. Az oldal kinézete, betöltődési sebessége, meta elemek, kulcsszavak, long tail kulcsszavak, LSI kulcsszavak, értékes tartalom, élvezhetőség... stb Tehát mikor a weboldaladat kiépíted nagyon fontos, hogy átgondold mit hova helyezel és milyen funkciói lesznek a weboldaladnak. Ahogyan azt is meg kell fontolnod mi és hogyan fog számodra friss tartalmat létrehozni, milyen mennyiségben és minőségben, milyen struktúrában. Ebben a témakörben is nagyon fontos, hogy a vállalkozásodnak megfelelően építsd ki az eszközeidet. Ugye egy szexshopnak nem biztos, hogy érdemes üzemeltetni egy közösséget, vagy erőltetni a pozitív vásárlók funkcióját. A mély és átfogó minőségű tartalom még mindig fontos, ezért erre érdemes is figyelni. De nem szabad a ló túloldalára átesni, mert hogy erre is van elég példa a magyar piacon.

3. Hibák, nem található oldalak, felesleges tartalmak:

keresőoptimalizálás tekintetében ezek lehúzzák az oldaladat, de tartalomstratégia szempontjából is. Nem véletlen például egy vásárlódat behúzod valamilyen módon és az általa várt tartalom nincs, vírusos tartalomnak lesz minősítve, más oldal töltődik be, vagy nem azzal a tartalommal találkozik amely számára értékes lett volna. Egyértelműen hátrányos a helyzet.

4. Átkattintási arány, RankBrain:

Ez összefügg a tartalmad minőségével és érdekességével. És ebben az esetben van egy rossz hírem is, NEM MINDIG az értékes tartalom a nyerő, főleg, ha a közösségi médiáról húzod be a forgalmadat. De igazából emiatt nem kell nagyon aggódnod, mert a Google nem azt nézi milyen hosszú a behúzó tartalmad, hanem hogy mennyi ember jött át. (Csöndben megjegyzem például a Facebook nofollow-ot használ, így nem lesz értékes linked. )Aztán majd ügyesen kialakíthatod, hogy az értékes tartalmaidat olvassák az érdeklődök. Ezért is fontos a 2. pont és a belső struktúra link szerkezet. Persze a keresőoptimalizálással komolyan foglalkozók, most biztos forgatják a szemüket az olvasottak kapcsán. Rendben persze nézzünk egy kis CTR-t és javítsunk az átkattintási arányon, és a legjobb ha magas átkattintási arányt érünk el, főleg, olyat ami nem lenne elvárható az oldaltól. Kedves SEO-s uraim remélem most megnyugodtak picit 🙂

5. Kulcsszavak:

És most jönnek az állatnév sorolások ebben a témában. Panda, Kolibri. Aki nem tudja mit is jelentenek ezek a nevek most erősen figyelnek, hogyan került a SEO az állatkertbe hirtelen. Érdemes utána nézni, és annak is, hogy a kulcsszavak használata hogyan változott az évek folyamán. Nagyon is lényegesek maradtak, csak éppen az nem mindegy hogyan és hol használja őket a tartalomkészítő. Persze szerencsére, ha valaki WordPress keretrendszert használ kaphat ehhez is segítséget. Nem azt mondom 100%-os a rendszer, de egy kezdő vállalkozásnak tökéletes megoldás.

6. Kifelé mutató linkek:

A Google szerint ez nem igazán számít a rangsorolásban de a Reboot Online készített egy tanulmányt amely azt vizsgálta, hogy igen is fontos az is hogy kifelé mutató linkek legyenek a weboldalról. Ebbe most nem mennék bele részletesebben, mert nem vagyok SEO-s. Azonban tartalomstratégia szempontjából érdemes vizsgálni a felvetést, hiszen ilyenek a tartalomnál is vannak. Mégpedig a forrásmegjelölések, hivatkozások tekintetében. Egy dolog amit érdemes  szem előtt tartani, úgy helyezd el ezeket a linkeket, hogy a látogató visszatérjen hozzád.

7. Webdesign és felhasználói élmény:

Mikor valakinek ezt egyszer megemlítettem csak pislogva nézett rám ennek mi köze a tartalomstratégiához. Egy példa, hogy jobban szemléltessem a problémát. A célközönséged átlagemberek, akik dolgoznak 8-12 órákat, de vannak olyan problémáik, amit gyorsan akarnak megoldani a te termékeddel. Legtöbbjüknek családja van, tehát emberi kapcsolatokat kell ápolniuk, és van egy háztartásuk is, jobb esetben még szórakozni is szeretnek eljárni. Egy dolguk nincs. Idejük. Így éppen munkába menet vagy az ebédszünetükben, a jobbak munka közben intéznek el egy vásárlást vagy érdeklődnek utána egy terméknek. És ezt bizony a mobiljukról fogják megtenni, amit nem ellenőriz a cég ahol dolgoznak (Persze tudom van az inkognitós böngésző és azok akik jó haveri kapcsolatban vannak a cég informatikusával stb.). No most, ha a te weboldalad, nincs úgy kiépítve, hogy mobilra optimalizált legyen, és katasztrófa az egész, úgy néz ki mintha valaki odahányt volna valamit, vagy éppen nem lehet információhoz jutni, akkor szerinted a te tartalmadat és megoldásodat fogja olvasni, abban az 5 percben, ami számára rendelkezésre áll? Ne válaszold meg a kérdést költői volt. Persze ha szeretnél beszélgetni róla, a cikk alatt és a Fórumban is van lehetőséged rá. Tehát ez a keresőoptimalizálási tényező is szorosan összefügg a tartalomstratégiával, így érdemes hangsúlyt fektetni rá. Mint a könnyű navigációra, oldalon eltöltött időre, kattintásokra és a konverziók számára.

8. Horgonyszövegek:

Nem térek most arra ki ennél a résznél arra milyen a jó horgonyszöveg. Mindenesetre fontos, hogy tartalom tekintetében az olvasó pontosan tudja mit fog kapni, látni a következő részben. Ha nem jók az átirányítások és a terelések, akkor sok érdeklődő fog elveszni a rendszerben.

9. Közösségi média:

keresőoptimalizálás tekintetében nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget a szakemberek, azonban el kell mondanom, hogy tartalomstratégia szempontjából lényeges szerephez jutnak ezek a felületek, és közvetve a SEO is kap egy kis segítséget.

10. Dátum, frissesség, folytonosság:

Mert hogy ezt is figyeli  a Google. Tartalomstratégiai szempontból a közösségépítésnél jön elő  ez a keresőoptimalizálási eszköz. Azaz a közösségednek készítened kell a tartalmat, újdonságokat és frissülő információkat érdemes a tudomásukra hoznod. Ezáltal építve a közösségedet, és a márkádat. És érdemes építeni, nem pedig csak átdátumozni. Persze a közösséged számára is visszahozhatsz egy egy örök témát, de frissítve egy picit vagy új tapasztalatokat hozzá téve, amellyel csökkenteni tudod a tartalomkészítési költségeidet.

11. Weboldal sebesség:

Már nem csak asztali számítógépekre, hanem mobilnál is fontos. Egy információt kutató érdeklődő sem fog perceket várni arra, hogy megtudja azt amit szeretne. Persze mindig vannak türelmesebbek, de ne velük számolj. Ne légy elfogult a saját oldaladdal kapcsolatban tesztelj nyugodtan idegenek által.

Tehát azért jól látható, hogy a keresőoptimalizálás a tartalomstratégia részese is, ahogy a marketing is szorosan kapcsolódik hozzá.

Olyan területek, amelyek nem könnyűek és magas tudást kívánnak meg, így lehetetlen olyan embert találni aki mindenhez ért.

Mit tehetsz, vállalkozóként, ha szeretnél sikeres lenni?

Keresel egy jó marketingest, aki bírja a tartalomkészítő tartalom stratégistádat. Aztán keresel egy jó SEO-s szakembert, aki ha nem is csípi a marketingesedet, de a tartalomkészítődet igen. És ezeket az embereket hagyod had szárnyaljanak.

És hogyan kivitelezhető ez?

Keresel egy férfi marketingest aki pénzorientált, és keresel egy nagy célokra törő SEO-st. Majd egy női tartalom stratégistát, aki elviseli mindkét férfit és a tartalmával képes takarítani a férfiak után, és elviseli azt, hogy a babérokat ugyan nem ő fogja learatni, de nélküle a két férfi semmit sem érne 😀

Viccet félre téve, és hogy most egy picit felüdültél, érdemes nagy hangsúlyt fektetni ezekre a dolgokra is, mert ez fogja meghatározni az online világban, hogyan ítélnek meg téged és a vállalkozásodat.