Hűűűűű Lévai Richárd nem viccelt mikor azt mondta, kényelmesen üljön le mindenki és hozzon magával kávét. 🙂 Nem vagyok kávé fogyasztó, de most azért megittam volna egy bögrécskével. És nem azért, mert annyira unalmas lett volna az előadás, hanem mert rövid idő alatt annyi információ elhangzott, hogy ehhez már kávé kellett volna, hogy fel is tudjam dolgozni ezt a sok hasznos információt. Le a kalappal.

Tehát természetesen szó esett a Facebook kommunikációról, és arról is, hogy egyetlen vállalkozás vagy cég sem engedheti azt meg magának, hogy egy kommunikációs, vagy marketing csatornát használjon.

Mindig mérlegelni kell, melyiket tudja a cég a leghatékonyabban, legjobb eléréssel üzemeltetni.

Szükség lehet a weboldalra, üzleti blogokra, facebookra, youtubera, instagramra, chatbootra…

A lényeg, hogy egyensúlyra kell törekedni, meg kell találni azokat a működő kommunikációs csatornákat, amelyek az értékesítési folyamatba bekapcsolhatóak, és kedvező hatást lehet elérni velük.

Szó esett az offline és online terekről is, érdekes, hogy Richárd szerint ezek a terek már nem lesznek ennyire elkülöníthetőek, mert az egyikből lehet majd ugrálni a másikba, és információkat lehet átadni, vagy szerezni. Ez egyébként már tényleg megfigyelhető több vállalkozásnál is.

A dobozos példa tényleg jó volt. Szerintem, ott Mihály is kapott egy jó ötletet. 🙂

Elhangzott az is, hogy a cég saját stílusának kell mérvadónak lennie, nem pedig a trendeknek, de fontos, hogy a trendeket is kövesse a cég, vállalkozás, és ha beépíthető a stratégiájába, üzleti folyamataiba, akkor érdemes vele foglalkozni.

Mindenesetre az biztos, hogy mindig lesznek új felületek, amelyek robbanásszerűen betörnek majd a piacra, viszont erről mindig értesülni fogunk időben, így emiatt nem kell pánikolni, legalábbis Richárd valami ilyesmit mondott.

A célközönség, szokásai, illetve az őket elérő influencerek is igen fontosak mikor egy célközönség behatárolva lesz általunk, nem csak a kor, téma, közösségi platform határolja azt be.

Tartalommarketing

Igen, elhangzott mennyire fontos, ezt mondjuk mindig is tudtam 🙂 Elhangzott vele kapcsolatban nagyon sok jó tanács is, mint a ne tartalmat készíts, hanem dokumentálj, és azt alakítsd át a megfelelő felületre.

Illetve az is nyilvánvaló, hogy a vizuális tartalom már elengedhetetlen része a tartalommarketingnek, így nagyon fontos, hogy vizuális dokumentációkat készítsünk, és azokat a lehető leggyorsabban közzé is tegyük mielőtt elfelejtjük, vagy nem tesszük közzé őket.

Live vs. Előre felvett videó

Az elhangzottak alapján szinte mindegy, a lényeg az, hogy interakcióra bírd a felhasználókat.

– Facebook videóba új funkció lett elhelyezve, amely például az instagramnál már működik, szavazást tudsz elhelyezni a videóban, ezáltal interaktívvá tudod tenni.

És nem kell az algoritmusokat annyira hibáztatni, ha a tartalom leköti a látogatók figyelmét, akkor azt jobban fogja preferálni, egy új trendi funkciónál is.

Fontos, hogy élményt adjon át a vállalkozó a felhasználónak.

És azt hiszem innentől megtelt a memóriakapacitásom, már nem igazán tudtam odafigyelni az elmondottakra alaposan, mert nagyon sok információt adott át Richárd, de szó volt még a GDPR-ról, chatbootról, Richárd könyveiről. És lehet még pár dolgot kihagytam, sőt tuti.

Ha valaki nem látta ezt az előadást, ajánlom neki, hihetetlenül összeszedett, rendszerben gondolkodó látásmódot közvetített. Ráadásul jobb, ha úgy készülsz fel, hogy többször is meg kell hogy nézd ezt a videót, mert annyi információ van benne. Ja és kávéval, vagy energiaitallal készülj! 🙂

A következő előadó pedig Csepregi Balázs lesz, a – Mit tegyünk automatizálás előtt? Vicces hogy én már elkezdtem az automatizálást, de most megtudhatom, mi az ami kimaradt a listámból. 🙂