A tartalom segítségével sok ember figyelme felkelthető. A jó a tartalommal, a nézelődök érdeklődését is fel tudod kelteni, majd pedig az érdeklődésüket magadra tudod irányítani. Utána meg tudod szólítani az embereket, tudod irányítani, hatással tudsz lenni rájuk, és cselekvésre ösztönözni. Szóval a tartalom és szűkebb rétegben a szövegírás nagyon sok mindenre jó, és a marketingnek egy igen fontos része, hiszen nem csak a figyelemfelkeltésben, de a vásárlási folyamatnak is a része. Hogyan érd el, hogy a szövegeiddel, tartalmaiddal cselekvésre ösztönözz valakit? MondomEgy érdeklődő cselekvésig való eljuttatás egy folyamat része, így ezt a folyamatot mutatom most be neked, hogy a szövegírásban tudd alkalmazni.

Figyelem felkeltés szövegírás segítségével

A mai világban a figyelemfelkeltés legtöbbször úgy érhető el, ha a megszokottól valami teljesen eltérőt teszel, írsz, csinálsz, vagy képi jelleggel ellátod, esetleg más plusz tartalommal.

Tehát azt kell figyelni, mi megy szembe a tömeggel, vagy mivel tudsz kitűnni a tömegből.

Régebben a szöveggel szemben ott volt a videó, a facebookkal szemben az instagram (abba most ne menjünk bele mi egyezik és mi ugyan az, most csak trendeket vonultatok fel ellentétpárokként), tömeges marketinggel szemben a személyes marketing, direkt hirdetésekkel a történet mesélő hirdetések stb.

A trendek jönnek, és ebben a tömeghalmazban kell kitűnni.

Pont mint egy vásáron. 20 alma árus közül te vagy az 1-ik. Hogyan tűnsz ki a tömegből.

Ha szövegírásról beszélünk egyértelmű, hogy a szöveged tartalmával és a személyiségeddel tudsz a legjobban kitűnni. Hiszen írni már mindenki ír, csatol hozzá képet, videót, instát, facebookot, lassan virtuális világot is. Az egyedüli dolog, amit nem tud leutánozni senki, az a személyiséged, és a tapasztalásaid által nyújtott tudás, azaz a tartalom.

És hogy ezen felül is hogyan tűnj ki a többi szövegíró közül?

  • specializálódj egy területre
  • válj vélemény vezérré
  • hökkents meg másokat (ez a stratégia egyre nehezebb, hiszen az ingerküszöb is folyamatosan nő)
  • monopolizáld a piacodat
  • legyél az első egy erős értékesítési csatornával
  • legyen prémium terméked
  • stb. vannak még lehetőségek

Egy dolgot viszont ne csinálj, ne írj fejjel lefelé szöveget, és a happy finish -es szövegírással se nagyon próbálkozz, mert rezeg a léc vele. Habár ezt már valaki megvalósította, és be is jött neki 🙂

Tehát akkor tudsz figyelmet felkelteni ebben a túltelített piacon, ha pontosan azt kommunikálod, írod, ami a célközönségedet érdekli.

Honnan tudjam, hogy a célközönségemet mi érdekli?

Egyszerűen azt mondanám piackutatást csinálj. De a piackutatás sokszor időigényes, és vannak erre jobb lehetőségek is.

Például webshop esetén a termékek vásárlásának mennyisége. Ha meg van melyik termékedet vásárolták a legtöbben, és tudod jól milyen problémát old meg a vásárlóknál a terméked, meg is van miről írj.

Írj a problémáról és arról hogyan lehet megoldást találni vele a termékeddel. Nézd meg több megvilágítási szemszögből szedd szét a célcsoportot alcsoportokra. Szólíts meg külön nőket, férfiakat, szingliket stb. Szólítsd meg őket minél személyesebben, és a problémát is sokkal pontosabban fogalmazd meg. Ebből biztosan sok tartalmat szöveget fogsz tudni készíteni, amivel fel tudod hívni a figyelmüket magadra, majd pedig érdeklődőkké tudod átalakítani őket, és a végén ösztönözni őket a cselekvésre.

Hogyan ösztönözz valakit cselekvésre a szövegírással?

Szólítsd fel a cselekvésre. 🙂

Legkönnyebben pedig érzelmi alapú kommunikáció segítségével a legegyszerűbb valakit ösztönözni, illetve a problématudat segítségével a megoldás bemutatásával.

Különbséget kell tenni, női és férfi célközönség között, hiszen másképpen lehet hatni rájuk érzelmi alapon. Egyébként más eltérések is vannak a célközönség tekintetében, de ezekre most nem térnék ki, mert a bejegyzésem tekintetében most nem lényegesek. Erre a témára ebben a cikkemben olvashatsz.

Az ösztönzésen túl fontosak még a következőek a szövegírásban:

  • keresőoptimalizált szöveg kialakítása
  • megfelelő stílus megalkotása a célközönség függvényében
  • érdeklődés fenntartása az interakció eléréséig (és ez lehet egy cselekvés vagy a szöveg végigolvasása is)
  • az olvasó elégedettség érzésének növelése

És ezek az alapok, függetlenül attól, éppen értékesítési szövegről, blog szövegről, landing oldal szövegéről, informáló szövegről van szó.