Szövegírás, tartalomkészítés, tartalomstratégia

Tartalomstratégia

A tartalomstratégia röviden megfogalmazva azt a rendszert jelenti, amelyben a vállalkozás céljai elérhetővé válnak a legoptimálisabb költségkeretben.

Milyen alap stratégiák vannak a kommunikációban?

A következő kommunikációs csatornákat szokták manapság a cégek használni:

weboldal, facebook, instagram, youtube, vimeo, videa stb, linkedin, snapchat, messenger, podcast egyéb audio-s platform, hírlevél, hirdetés, Google Ads, online letölthető csalik, egyéb marketingtartalmak, pinterest, valamilyen ingyenes blogmotor (blogspot, blog.hu), könyv, ügyfélszolgálat, sajtó, PR cikk, Wikipédia, vendégcikk, együttműködési tartalom, offline elemek, kiadványok, molinó, névjegykártya stb.

És most maradjunk azoknál a vállalkozásoknál, amelyek a nem multikhoz sorolhatóak be, mert a multiknál jóval több a kommunikációs csatorna.

És ugye nem mindig ugyan olyan tartalmat készítenek a cégek, hiszen tartalom és tartalom között is nagy a különbség.

Ott az értékesítő tartalom, a márkaépítő tartalom, és a látogatószerző tartalom. Mindegyik más elemekre épül.

Tehát egyszerűen elengedhetetlen, hogy egy stratégiai rendszer legyen kiépítve a kommunikációra, különben  a költségvetés az egekbe nő!

A legtöbb cég nem készít stratégiát, még az alap négy kommunikációs csatornára sem, így a sok tartalomkészítés közben elfogy hamar a pénzügyi keret, vagy a vállalkozó adja fel hamar a tartalomkészítést, és nyúl a marketinghez.

Azonban az inbound marketing erősödésével egyetlen vállalkozó sem tudja elkerülni a tartalomkészítést.

Normál esetben a kezdő vállalkozások esetében a látogatószerző és az értékesítő tartalom dominál, míg a márkaépítő tartalom háttérbe szorul. Kommunikációs csatornákat tekintve a weboldal kapja a legnagyobb hangsúlyt, majd a 3 nagyobb csatorna kap még figyelmet: facebook, instagram, youtube. Sokszor a youtubra videós tartalomra már nem is marad kapacitás.

Az automatizáció is ad egy megoldást, ahogyan a tartalom előre készítése, megkockáztatva, hogy az esetleges váratlan eseményekhez nem tud alkalmazkodni a kommunikáció, amely sokszor hátrány is lehet.

Ezért, nagyon fontos, hogy a kommunikáció egyszerűsödjön, és az értékesítő tartalom az inbound marketinggel, hozzon akkora bevételt, hogy további tartalmakat lehessen elkészíteni.

Mivel a kommunikációs elemek eltérnek szolgáltatás alapú, és termékalapú vállalkozásoknál kezdő vállalkozásoknál így nehéz lenne egy alapsémát felvázolni, de a következő szokott működni:

Alapgondolat: Felvetődik egy téma, amelyből, szöveges, képi, videós, hanganyag készül, majd ezek a megfelelő csatornákon kikerülnek. A látogatószerző tartalom a kezdetekben 75%-osak, és a maradék az értékesítő tartalom, amelyek szintén minden formában elkészülnek és a megfelelő felületeken kikerülnek. A marketing értékesítési tölcsérére felépítve, hogy a látogatószerző tartalom legyen a tölcsér tetején, majd pedig a tényleges értékesítési szöveg a tölcsér aljára kerüljön, a már hideg látogatókat megmelegítve.

Fontos kiemelnem itt is, hogy a közösség építést már működő vállalkozásoknál érdemes elkezdeni, ahol az éves forgalom meghaladja a 2-5 MFt-ot. Ugyanis egy közösség felépítése és karbantartása rengeteg energiát igényel, és amíg nincs tőke és nem hoz nyereséget a közösség, addig csak felesleges időpazarlás. Persze a network hálózatoknál nem, de az egy másik modell alapján tevődik össze, ahogyan az önműködő online tananyag értékesítő, és információ alapú vállalkozások is eltérnek az előbb felvázolt helyzettől.

Amennyiben a tartalomstratégia és a kommunikáció jobban érdekel lehetőséged van egy ingyenes PDF letöltésére, azonban ha úgy gondolod nem tudsz egyedül boldogulni a kommunikációs stratégiád megoldásában, akkor vedd fel a kapcsolatot velem és rendeld meg a tanácsadási szolgáltatásomat, ahol az alapoktól felépítjük vállalkozásod kommunikációs stratégiáját.