Ez ismét egy olyan előadás volt, amit kíváncsiságból és előrelátásból hallgattam végig, hogy ha esetleg bővülni fogok, akkor mik azok a dolgok, amikre jó előre gondolni. Habár az előadás kissé fura volt számomra, valószínű azért, mert túl sok volt az anyag, és nehéz belesűríteni 1 órába, és mert rendszereket felvázolni folyamatában nem a legegyszerűbb feladat. Azért igyekeztem megérteni. Írom is mire jutottam:A leges legfontosabb információ az volt, hogy egy vállalkozásnak az alapjainak stabilnak kell lennie. Mindennek a helyén kell lennie, különben ha elkezd növekedni a cég, akkor a nem jól felépített vállalkozás alapjai könnyen meginognak, és kártyavárként dőlnek össze.

Sajnos arra nem kaptam választ miknek kell meglennie mindenképpen, pedig szívesen csekkoltam volna a listám, hogy még most kipótoljam a hiányosságokat, ha van.

De a következők igen fontosak lehetnek a te számodra is:

Ki lett emelve, hogy akkor jó egy vállalkozás, és akkor tartható fent hosszútávon, ha a vállalkozási célok egyetértésben vannak a személyes célokkal. Ha ezzel gond van, akkor a vállalkozó szenved a saját vállalkozásában. De gondolom ez mindenkinek meg van. Ha vegetáriánus vagy és a vállalkozásod a szarvasmarhahús feldolgozásra épül, hát elég rosszul érezheted magad…

 

Tehát borzasztóan fontosak a célok, és az alapok, a növekedés előtt, érdemes rendbe rakni.

Ezek után jött valamilyen halmazos ábra, amely bemutatta a három halmaz közötti összefüggést, vállalkozói célok tekintetében:

  • pénz termelés: személyes célokra
  • maradjon idő
  • kevés probléma

Gondolom ha bármelyik irányba csúszik a dolog, úgy befolyásolja a többit is. Ezért fontos az egyensúly megteremtése.

Halmazként kell értelmezni, tehát mindegyik halmaz jó ha van viszonylag ugyan úgy.

Másik nagyon fontos gondolat az, volt, hogy a vállalkozás  témája eléggé meghatározza a vállalkozás jövőjét. Hogyan fog növekedni, hogyan fog fejlődni, milyen problémák fognak felmerülni, a piac hogyan fog reagálni rá stb.

Egyértelmű egy műkörmös vállalkozásnak más lesz a fejlődési struktúrája, mint egy online értékesítő webáruházas termékes vállalkozásnak.

És elvileg, ez alapján már az is meghatározható, hogy a vállalkozás sikeres vagy sikertelen lesz.

Amit az élet be is bizonyít, mert hát a vállalkozások igen nagy része kudarcra van ítélve, persze nem mindig a vállalkozás ötlete, és piaci igények miatt. Dőlhet be úgy is vállalkozás, hogy elfogy a motiváció.

Aztán innentől áttért a téma a több fős vállalkozásokra:

  • mindennek legyen meg a felelőse
  • minden folyamat legyen kiépítve, rendszerezve, és legyen követhető
  • és még annyi infó elhangzott, hogy inkább nézd meg te is ezt az előadást ha komolyabban érdekel a téma, mert ábrák is voltak benne.

Növekedés

1. növekedés nyereség egyenlő -> siker tényezők rögzítése

2. növekedési kihívás + következmények -> egyszerre kell kezelnie a cégnek a növekedést és a problémákat, következményeket.

Na itt megint indult egy jó nagy magyarázat, hogy mi a kihívás, mikor mi vehető észre egy vállalkozásban, miért csökken a nyereség egy idő után, hogyan kell kezelni a helyzetet, mit érdemes a munkatársakkal tenni, az értékesítési fronton milyen eltérések vannak, a kollégákat hogyan lehet tehermentesíteni és megvédeni a kiégéstől. stb

Mindenesetre fontos megértenie a vállalkozónak az ok okozati összefüggést. Azaz, hogy az ok az jóval hamarabb történt meg, majd később lett látható okozati tényezőként.

Tehát, például ha a nyereség elkezdett csökkenni (okozat), az valószínű például azért történt, mert pl a kollégák agyon lettek hajtva (ok: agyonhajtott munkaerő, motiválatlanul, kiégetten)

És akkor itt elemezve lett még a vállalkozási tényezők, ami befolyásolja a működést egy másik csoportosítás szerint:

a) tevékenység (termék, szolgáltatás, milyen piacon stb) Meghatároz mindent.

b) piaci kapcsolódás (valahogy elindul a piacon. nem tudatos a piaci kapcsolat bekorlátozza a lehetőségeit)

c) működés milyensége (a rendszerben szereplő elemek nem megfelelően működnek)

d) speciális arra vonatkozó dolog, ami akkor abban az élethelyzetben van, és eltér.

Mindenesetre lényeges, ha a vállalkozásod éves szinten nem éri el a  30% -os növekedést, akkor a vállalkozásod nem tud fent maradni, nem tud piacon maradni, és nem tud versenyképes lenni. Azaz lehúzhatod a redőnyt, mert bajban vagy, és csak a szenvedni fogsz, míg meg nem oldod a gubancot.

Nálam a végső gondolat menet az volt, hogy egymásra épülő egységet, rendszert érdemes megalkotni, amely fokozatok mentén alapul meg. Tehát ne hányjunk egymásra mindent, aztán ugorjunk a mély vízbe.

Tanulságos volt, és remélem sikerül majd rájönnöm, mik az alappillérek, amik elengedhetetlenek a vállalkozásba, hogyha itt az ideje a növekedésnek, és egy év múlva muszáj lesz 30%-ot növekednem, akkor ne legyen baj.