Igen hasznos tapasztalati tudással gyarapodhatott, az aki ezt az előadást nem hagyta ki. Valóban felhasználható információk hangzottak el. Persze a kezdők tudnak a legjobban profitálni ebből az előadásból, de a haladók is kaptak egy két morzsa infót. Így egy két AB tesztelést megúszhatok, majd a saját hirdetéseimnél. Habár ugye jól érthető volt mindenki számára az előadásból, hogy a tesztek és az értékelés is elengedhetetlen része a hirdetéseknek.

Olyan jól átadni nem fogom mint ahogyan az előadásban volt, de igyekszem érinteni azokat a dolgokat, amik számomra is érthetőek voltak. Szerencsére pár facebook hirdetést, azért már volt szerencsém beállítani, de chatboottal még nem büszkélkedhetem.

A legfontosabb információ a hirdetésekkel kapcsolatban az, hogy elengedhetetlen a tudatos hirdetési stratégia, mert azzal lehet a legjobb eredményt elérni. Ehhez persze nagyon sok elemzésre, és célközönség ismeretre van szükség.

Például nekem eszembe se jutott volna egy célközönség mátrixot létrehozni félelmek, problémák, és megoldási módozatok alapján. De mint kiderült a nagyok így csinálják. 🙂

A hirdetésbe érdemes a lehető legtöbb dolgot bekalkulálni, az AB teszteket stb. Ezt nem azért nem írom le, mert nem tudtam leírni, hanem mert nem hangzott, el, vagy tényleg nem hallottam 😀 😛

Tehát én itt olyanokra gondolnék, hogy stratégia alapján a kampány sorozatait, hirdetés fajtákat, hirtelen összegnöveléseket, újabb duplikált hirdetések elindítását stb. Minden hirtelen bekövetkező változást, ami szembe jöhet veled.

Hirdetés elemzés:

Egy másik nagyon fontos momentuma a hirdetéseknek az elemzés, mert ez alapján a célközönség, és az aktuális trendek is nyomon követhetőek. Ki mikor, hol, milyen eszközön stb... nagyon fontos információk, hiszen minden hirdetés másképpen néz ki, attól függően hova lesz elhelyezve.

Hirdetés ára alakulása a következőktől függ általában, mondjuk ez várható volt.

-nagyon jó a hirdetés, komment, aktivitás van, hozzá, jó az átkattintási arány, a facebookon belül marad a hirdetés

-mekkora verseny van a figyelemért.

Nekem eddig jó tapasztalatai vannak, d valószínű azért, mert nagy a célbázisom, és nem sok ember küzd a figyelmükért, az egyik vállalkozásomban, a többi még tesztelés alatt. 🙂

Célközönség figyelése:

Célközönség szokásaival kapcsolatos megfigyelések, és az alapján érdemes a hirdetést is összerakni.

Például általánosságban webshop esetén 10 környékén érdemes indítani a hirdetést, mert 15-e környékén a vásárlási kedv nagy, azaz ez a javaslat.

Vagy nyáron a nagy melegben alig vannak, de ha jön egy vihar, az emberek egyből a gép elé ülnek. Mondjuk én ezek szerint kivétel vagyok 😀

Kreatívok tesztelések:

- laza stílus jobban teljesít

- tegeződés magázódás hasonló legyen a hirdetésben és a sales oldal is hasonló legyen a hirdetéssel

- visszafordulási arányok figyelése, mert ha túl sok drágább lesz a hirdetés

- hirdetés célja, előkészíteni az embereket nem az eladás, ezért ennek függvényében kell a kreatívot elkészíteni.

- natív tartalmak jobban teljesítenek. Beleolvad a facebook oldalába, és érdeklődés felkeltése a fontos

Például:

Rikító kép nagyobb kattintás- > konverziós arány kisebb, ezt én is teszteltem már és tényleg hasonló eredményeket kaptam... igen kicsiben.

Facebook, előnyben részesít a következő tartalmi formákat:

Nem nagy meglepetés, hogy a videós tartalmat. Azzal viszont nehéz eladni, így szükséges utána egy remarketing.

1800x1800 képek az elterjedtebbek, jobban működnek, teljesítenek és a 20% szöveg is könnyebben elhelyezhető rajta. No ezt majd tesztelem, de biztos így van. 🙂

Szövegezés:

Gondoltam, hogy erre nehéz válaszolni, mert tényleg nincs általános recept rá.

Viszont kiderült, hogy a facebookban jól működnek a hosszú hirdetések is, megspékelve emojikkal és hirdetési linkekkel. Az infó szerint, legalább két link elhelyezése a legjobb, a levezetés a videóban.

Kreatívok mikortól avulnak el:

Megjelenés, és gyakoriság függvénye, és elhangzott még pár info, de azt hiszem nem engem fog fenyegetni az a dolog, hogy velem lesz kiplakátolva az egész facebook 😀 😛

Aztán itt még sok hasznos infó elhangzott számosítva, mekkora összegtől érdemes duplázni a hirdetési költséget, mi a teendő, ha gyorsan kell még egy kampányt felpörgetni lejárat előtt stb. Ezek már haladó beállításos dolgok voltak, így nem szentelnék most erre időt.

Kiemelt jelentősége van célközönség viselkedési szokásainak, de ezt már a cikk elején említettem. Kaptunk pár példát is rá, bizonyos ügyfeleknél, milyen stratégiák váltak be, ez egyébként tényleg mindenkinél változik, célközönség szokásokat tekintve. Amire pedig ott van az elemzés, meg kell tudni, hogyan viselkedik a célközönség.

Az eseményhirdetés még mindig nagyon jól teljesít, főleg a jobb oszlopban idő korlátozással.

Chatboot-os kampány:

  • előnye, hogy facebookon belül tartja az érdeklődőt ezáltal olcsóbb.
  • előkészíti a terepet a vásárlásra

Elhangzott két szoftver neve is, bennem a manychat ragadt meg. Elvileg van ingyenes verziója is, de persze a fizetős funkcióban vannak a csemegék. Hát míg én idáig eljutok, tuti bele telik pár évbe.

Én ezeket az információkat tartottam fontosnak az előadással kapcsolatban. Nem állítom, hogy mindent leírtam, akit érdekel, az hallgassa meg, mert szerintem ez is egy hasznos előadás volt.