Egy észrevétel, úgy látszik eddig nem igazán voltam elég kitartó Vida Ágival kapcsolatban. Mármint a hangját illetően. Az első 15-20 perc még mindig fejfájást idézett elő nálam, de azt vettem észre a 30 percnél, hogy Ági hangja kezd megnyugodni és mélyülni, és ezt a hangot tartotta is az előadás végéig. Kár lett volna kihagyni az előadást, mert nagyon sok tapasztalati dolog elhangzott a témában.  Hogy miről volt szó?

Nekem kicsit lassan állt össze a kép az én márkával kapcsolatban, és hogy hogyan is jön ide az élőzés, de a beszélgetés folyamán tisztává vált, hogy az én márka kiépítéséhez szükséges kommunikációs csatornáról, csatornákról esett itt most szó.

Ugye először a Live-ról.

Sok tapasztalati tanács elhangzott, a rendszerességről, technikáról, beállítási lehetőségekről.

Ági nagyon közvetlenül beszélt a témáról, sok általa megtörtént élményről számolt be.

És megnézhettük Mihály világító eszközét is. 🙂

Számomra olyan sok hasznos információ nem hangzott el, csupán a tapasztalati beszámolók voltak érdekesek, hiszen Vida Ágit írásos formában szoktam követni, és nyomon követem a tevékenységét is. De másoknak biztos hasznos lehet.

A lényege kicsi költségvetésből is el lehet indulni, csak venni kell a bátorságot hozzá.

No igen, ez egy másik műfaj, eleinte én is csak a kezemet vettem fel a kézműves videóm felvételekor, majd szépen lassan a hang is bele szerkesztődött a videókba, és a végén már én is belekerültem a videókba. Mindenkinek kell egy folyamat. És ahogy Ági mondja, mindenki haladjon a saját ütemében, és akkor rendben lesz minden. Persze a verseny előnyt fenntartani nem rossz, de ha nem megy akkor újabb dolgot kell kitalálni. Ha érték van közvetítve a nézőknek, akkor keresni fogják. És ez már nem az első előadásban hangzott el.

Ági méltán kihangsúlyozta a KIPRÓBÁLÁST, mint lehetőséget, főleg, ha új helyszínen, új technikával történik az élőzés, mert komoly visszásságot adhat az én márkának a bénázás.

Mint amikor vár a néző, csalódik, vagy éppen rossz minőségben kapja az adást.

És nem utolsó sorban nem lesz lámpa lázas, mert előtte már elpróbálta az eseményeket. Habár nekem mindig felmerül valami új dolog, de tényleg biztonságot ad, ha valamit kipróbáltál már. Én például az IGTV-re előszőr hajnali 2-3 között csináltam adást, hogy senki ne lássa 🙂

TV-s szereplések során pedig elhangzott pár hasznos dolog, amit Ági mondott.  Fura mikor én voltam TV-s szereplésen egyáltalán nem zavart, hogy több kamera, több állásból vett. Tudtam jól, hogy az operatőr úgyis beállítja úgy a felvételt, hogy az jó legyen. Nem gondolkodtam azon, hogy életem egyik nagyon fontos eseménye lesz, amelyet ha elrontok lehúzhatom a függönyt. De gondolom pszichológusként ezekre ő jobban figyel.

De a sminkelés tényleg jó, ad egy különlegesnek érzem magam hatást. Először smink, majd haj, és gyorsan gyorsan, mert mindjárt adásba kerülsz. Meg van a maga izgalma, pont mint a rádiózásnak, csak ott másra kell figyelni 🙂

Ami egy nagyon hasznos információ volt számomra Ágitól, hogy elmondta, hogyan kell feloldani a közeget, illetve, Mihály is megemlítette, ő hogyan ösztönzi, illetve vonja be a hallgatókat, nézőket az előadásba.

KÖNYV

Ez számomra még mindig érthetetlen, miért kell a könyv, mint én márka építő eszköz. Mármint értem, hogy a hitelességet építi, és nagyon sok pozitív vonzata van. De egy kezdő vállalkozás szerintem maximum csak az online Ebookban gondolkodhat, kiadott könyvben nem igazán. Persze ez az én véleményem. Mindenesetre, Mihály azt mondta, a könyv nagyon fontos az én márkában, és nem szabad kihagyni.

Kaptunk pár ötletet is az ügyben hogyan kezdjünk bele, vagy hogyan írjuk meg a lehető legkisebb ráfordítási energiával a saját könyvet.

Azonban én ezzel még barátkozom, mielőtt bele vágnék egy ilyen projektbe.

A videóban ismét nyilvánvalóvá vált számomra, hogy Vida Ági zseniálisan építi ki a rendszereit, de tényleg, szerintem amúgy ösztönösen érezhet rá. Megtanulta az embereket terelni. Tereli egyik kommunikációs csatornáról a másikra, úgy hogy nem igazán veszít érdeklődőt. Jó ok, engem a videózásnál elveszített többször, de az írásos anyagainál nem, de ez miattam van 🙂

És erről mond nagyon sok hasznos információt is. Ne a saját fejeddel gondolkodj hanem a célközönséged fejével. Ezt én is sokszor kihangsúlyozom, és szem előtt tartom, mikor egy tartalmat elkészítek.

Illetve még egy fontos gondolat ebből az adásból, hogyha megteheted, ne várj, hanem inkább te kezdeményezd a kommunikációt, kapcsolatépítést. Ez is egy zseniális technika, mármint ahogyan Ági tudja használni 🙂

És a végén pedig megkaptuk az összefoglalót.

A három lépés, ami szükséges, mikor én márkát építesz:

1. célcsoport végiggondolása, mely felületet használják

2. melyik kommunikációs csatorna a legkönnyebb számodra, hol tudod a legkényelmesebben megszólítani az olvasóidat, nézőidet, hallgatóidat.

3.Kik vagyunk mi, és mit szeretnék megmutatni magunknak a világból. Milyen értékeket tudunk átadni másoknak, amivel ők magukat tudják majd építeni.

Fontos kérdések úgy gondolom, és érdemes jól megrágni ezeket, hogy aztán a stratégia könnyen kiépíthető legyen.

És a végére hagyom a legfontosabbat, amit én is olyan sokszor mondok el az ügyfeleimnek. A rendszeres kommunikáció elengedhetetlen, ha nincs rendszeres kommunikáció, akkor teljesen felesleges a a publikáció. És mindegy, hogy heti rendszeresség vagy napi, de kell a rendszeresség. A közönség nagysága, pedig majd úgyis meghatározza a gyakoriság mértékét.

A következő előadás Lévai Richárd – Közösségi média trendek lesznek, kíváncsi vagyok az instagramra, milyen mértékben fog előtérbe kerülni, és mennyire tér majd ki Richárd a többi felületre. Izgatottan várom.